loading...
بازار صنعت
iran find بازدید : 8 سه شنبه 17 آبان 1401 نظرات (0)

لکه‌ای که به واسطه ریختن لوازم آرایش روی فرش ایجاد شده، به دلیل چربی بالا، یکی از بدترین و ماندگارترین نوع لکه‌هاست. اما اگر از تجهیزات صحیح و روش اصولی برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش استفاده کنید می‌توانید این لکه را بدون آسیب دیدن بافت فرش، از بین ببرید. در این مقاله ما را همراهی کنید تا رازهای مهمی را در مورد پاک کردن لکه لوازم آرایشی از روی فرش با شما در میان بگذاریم.

اولین نکته‌ای که باید قبل از آموزش این روش‌ها به شما یادآور شویم این است که، اگر لکه تازه و هنوز مرطوب است؛ حتما باید با احتیاط زیاد و با استفاده از دستمال کاغذی، قسمت جامد لکه را از روی فرش بردارید. (قالیشویی اصفهان)حتی می‌توانید از کاغذ جذب کننده چربی پوست یا همان کاغذ بلاتینگ برای انجام این کار استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که در طول این فرآیند، هرگز نباید ماده چرب را روی فرش مالش داده و دست‌تان را زیاد روی بافت حساس قالی فشار دهید. بعد از برداشتن قسمت مرطوب لکه، برای لکه برداری فرش به سراغ یکی از روش‌های زیر بروید.

پاک کردن لکه لوازم آرایشی روی فرش

محلول لکه‌بر فرش

محلول‌های تجاری لکه‌بر، یکی از بهترین اما در عین حال موثرترین شوینده‌هایی هستند که می‌توانید برای پاک کردن لکه کرم پودر و هر نوع لوازم آرایشی دیگری از روی فرش از آن استفاده کنید. روش مصرف این محلول نیز به صورت زیر است:

  • مقداری از شوینده را روی لکه اسپری کنید و بگذارید پنج دقیقه بماند.
  • سپس به آرامی با یک پارچه تمیز و خشک لکه را پاک کنید.
  • اگر مقدار زیادی کرم پودر روی فرش ریخته باشد؛ ممکن است لازم باشد این فرآیند را دو بار تکرار کنید.

صابون مایع

صابون مایع یا صابون جامدی که رنده و در آب ترکیب شده است؛ یک شوینده خوب برای پاک کردن لکه لوازم آرایش از فرش محسوب می‌شود. برای اینکه لکه روی فرش را با این محلول خانگی از بین ببرید؛ دستور زیر بهترین توصیه است:

صابون مایع

  • ابتدا با استفاده از لبه یک چاقو یا یک قاشق تمیز، خیلی آهسته قسمت جامد لکه را از روی فرش پاک کنید. این مرحله را در اسرع وقت انجام دهید تا از نفوذ ترکیبات موجود در لوازم آرایش به داخل بافت فرش جلوگیری شود.
  • در مرحله بعد، چند قطره صابون مایع یا مقداری صابون جامد رنده شده را با آب سرد مخلوط کنید.
  • یک اسکاچ یا حوله کاغذی را به این شوینده مرطوب کرده و از آن برای برای پاک کردن لکه کرم پودر و هر نوع لوازم آرایشی دیگری از روی فرش استفاده کنید.
  • حتما با حرکات آهسته دست این کار را انجام دهید تا از نفوذ لکه به الیاف عمیق‌تر فرش جلوگیری شود.
  • بسته به حجم کرم یا لوازم آرایشی که روی فرش ریخته ممکن است لازم باشد اسکاچ را چند بار آبکشی یا تعویض کنید.
  • بعد از تمیز شدن لکه، یک تکه پارچه تمیز را در آب سرد خیس کرده و با آن آثار کف را از بین ببرید.
  • سپس محل را با یک پارچه تمیز خشک و فرش را جارو کنید.
منبع و ادامه مطلب :  https://hamishehtamiz.com/removing-makeup-stains-from-the-carpet
iran find بازدید : 12 یکشنبه 23 آبان 1400 نظرات (0)

انواع فرش ماشینی و فرش ماشینی در اصفهان

اصول و مراحل شستشوی فرش ماشینی در اصفهان تفاوت چندانی با شستشوی فرش دستباف در اصفهان ندارد. لازم به ذکر است فرش های ماشینی پس از شستشو به دلیل وجود پلاستیک در آنها از نرمی و لطافت آن کاسته می شود. رنگ، طیف رنگ، میزان آلودگی، نوع لکه و سن را تنظیم کنید. و هنگام شستن لباس ها به دقت بررسی و حتی بررسی کنید.

این عوامل شامل روش جمع آوری و حمل فرش ماشینی در اصفهان، روش گردگیری و میزان فشار و ضربه دستگاه غبارروبی، نحوه شستشوی فرش ماشینی، دست و ماشین ساخت اصفهان، تاب دادن و آبکشی فرش. . ، نوع ماده شوینده، زبری و سختی تجهیزات و ابزار مورد استفاده و… گزارش شده است.

فرش‌های ماشینی از نظر الیاف بسیار متنوع هستند، اما فرش‌های موجود در بازار فرش ایران عموماً با استفاده از یک یا ترکیبی از چند ماده اصلی BFC، اکریلیک، پلی استر و ویسکوز تولید می‌شوند. فرش های اکریلیک دارای کیفیت و قیمت بالاتری نسبت به نوع اول هستند. فرش های پلی استر که به آن ریون نیز می گویند دارای استحکام و درخشندگی بالایی بوده و بدون پرز هستند. یکی دیگر از انواع فرش ماشینی که در سال های اخیر در ایران رواج پیدا کرده است فرش بلژیکی نام دارد که نازک و از طرح های اصیل ایرانی ساخته شده است.

کارشناسان صنعت فرش به دلیل خطری که برای سلامت و طول عمر فرش وجود دارد، شستشوی فرش در خانه را به هیچ وجه توصیه نمی کنند، زیرا این کار معمولاً با مواد شوینده خانگی معمولی که حاوی جوش شیرین، یک سود سوزآور است، انجام می شود. مقدار هیدروسولفیت الیاف را ضعیف می کند و باعث خشکی و شکننده شدن الیاف و تغییر رنگ فرش می شود. فرش ماشین لباسشویی اصفهان به بهترین وجه توسط متخصصان ساخته می شود. یکی از خدماتی که تیم همیشه پاک ارائه می دهد قالیشویی در اصفهان می باشد.

دوستان عزیز می توانید فرش ماشین لباسشویی در اصفهان را با ما تجربه کنید و تخصص و تعهد را ببینید. برای اطلاع از قیمت با ما تماس بگیرید.

پله فرش ماشینی در اصفهان

قالیشویی در مرکز تخصصی قالیشویی همیشه شامل پنج مرحله می باشد که به اختصار برای شما عزیزان شرح داده شده است.

جمع آوری و حمل و نقل فرش ماشینی در اصفهان

در این مرحله از شستشوی فرش ماشینی در اصفهان، فرش خشک و تر از هم جدا می شود و فرش خیس بلافاصله به کارخانه منتقل می شود. همه وسایل نقلیه در ناوگان حمل و نقل ما دارای محفظه هستند و نه تنها از فرش و موکت در برابر باران محافظت می کنند، بلکه از ورود گرد و غبار و دوده به هوا به پارچه آنها جلوگیری می کنند.

 گردگیری فرش ماشینی در اصفهان

قبل از شستشوی فرش ماشینی در اصفهان باید گرد و غبار از ته گره های فرش ماشینی پاک شود. برای این منظور در مرکزی که همیشه تمیز است از دستگاه گردگیری برای شستشوی فرش در اصفهان استفاده می شود. نکته قابل توجه در این مرحله تنظیم سرعت برس است که نیازمند مهارت و تجربه اپراتور دستگاه است تا سرعت دستگاه را برای هر تسمه دستگاه با توجه به الیاف، سن و انعطاف پذیری فرش و در شروع گردگیری تنظیم کند. با احتیاط. برای اطمینان از صحت سرعت انتخاب شده یک بازرسی چشمی انجام دهید، در غیر این صورت کار متوقف می شود و تنظیمات اصلاح می شوند.

  •  شستشوی فرش ماشینی در اصفهان به صورت شرعی

این مرحله مهم ترین و حساس ترین قسمت کار قالیشویی است، زیرا عوامل زیادی وجود دارد که می تواند برای فرش مضر باشد و باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

ابتدا فرش باید در آب خیس شود و تمهیدات لازم برای شستشوی ماشینی فرش انجام شود.

مساحت زیربنا و شیب آن در فرآیند قالیشویی اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

منبع: https://hamishehtamiz.com

iran find بازدید : 11 یکشنبه 23 آبان 1400 نظرات (0)

شستشوی فرش دستباف در اصفهان

فرش دستباف یکی از منحصربفردترین انواع قالی است که تلفیقی از فرهنگ و اصالت کهن ایرانی است. بنابراین مراقبت از فرش دستباف و شستن فرش دستباف دقت و ظرافت خاصی را می طلبد. شستشوی کامل این فرش ها در منزل به دلیل وجود گرد و غبار، تار و پود و ظرافت فرش تاثیر چندانی ندارد. بنابراین بهتر است برای شستشوی فرش دستباف اصفهان از خدمات یک کارخانه قالیشویی استفاده کنید.

اما اگر فرش دستباف به درستی شسته نشود، قالی ظاهر خود را از دست می دهد و ساختار آن آسیب می بیند.

نکاتی برای شستن فرش دستباف در اصفهان

برای شست و شوی فرش ها و جلوگیری از آسیب هایی که در اثر شستشوی نادرست به آن ها وارد می شود، رعایت نکاتی ضروری است. ترفندهایی که در اصفهان فرش دستباف می سازند به این زودی ها زرد و پوسیده نمی شوند. شستن فرش دستباف در اصفهان همچنان در تخصص این کارخانه است.

 اولین قدم قبل از شستن فرش دستباف اصفهان گردگیری فرش است.

مهم ترین نکته ای که در شستشوی فرش دستباف در اصفهان باید به آن توجه کرد این است که آیا فرش دستباف رنگ پس می دهد یا خیر؟ برای این کار باید یک حوله سفید را خیس کنید و روی قسمت کوچکی بمالید.

اگر دستمال سفیدی روی فرش به دست می آورید، بهتر است عملیات شستشو را به مراکز قالیشویی دستبافت در اصفهان بسپارید. تیم ما آماده ارائه خدمات 24 ساعته قالیشویی همیشه تمیز دستباف می باشد.

دومین نکته مهم در فرآیند شستشوی فرش دستباف این است که فرش باید روی سطحی سفت و شیب دار قرار گیرد تا آب اضافی زیر آن باقی نماند و به راحتی بتوان آن را جدا کرد.

دمای آب این فرش دستباف باید کاملاً ولرم باشد. برای شستن فرش دستباف اصفهان از آب سرد یا آب گرم استفاده نکنید زیرا در تماس با گرما رنگ فرش دستباف از بین می رود.

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش دستباف پودر دست، شامپو فرش، صابون پودری و صابون ظرفشویی است.https://hamishehtamiz.com

iran find بازدید : 12 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)



یک قالیشوی معتبر و استاندارد ابتدا باید فرش را با اصول صحیح و قوانین خاصی که برای شستشوی فرش وجود دارد بشویید تا فرش کیفیت اولیه خود را از دست ندهد.

یکی از مهمترین دلایلی که می تواند باعث خراب شدن فرش شما بعد از شستشو شود این است که عملیات شستشو توسط افراد غیرحرفه ای انجام شده است که دانش و دانش لازم را در این زمینه ندارند. در این مورد ، ممکن است آسیب جبران ناپذیری رخ دهد ، که تعمیر آن هزینه بر خواهد بود.

اکنون که اهمیت بهترین  قالیشویی در اصفهان معتبر مشخص شده است ، قصد داریم خدمات قالیشویی را معرفی کنیم.


یکی از مشهورترین خدمات شستشوی فرش شستشوی فرش است. با توجه به اینکه افراد زیادی از فرش های ماشینی استفاده می کنند ، بهتر است سالی یک یا دو بار آنها را بشویید. هنگام شستشوی فرش ها ، تمام گرد و غبار فرش قبل از شستشو برداشته می شود و تمام لکه ها و توده برداشته می شود. در نهایت فرش بر اساس اصول استاندارد شسته و آبکشی شده و در نهایت خشک می شود. تجهیزات ویژه ای که امروزه برای شستشوی فرش های ماشینی طراحی شده اند نگرانی از آسیب و چین و چروک را از بین می برد.

شستشوی فرش دستباف
شستشوی فرش های دستباف بسیار مهم است. اگر فرش های دستباف در شرایط نامناسب شسته شوند ، مطمئناً خسارت زیادی به فرش وارد می شود و زیبایی و ظاهر فرش از بین می رود. به دلیل وجود الیاف طبیعی به کار رفته در بافت این فرش ها ، اگر با دمای نامناسب آب یا مواد شوینده غیر استاندارد شسته شوند ، به رنگ فرش آسیب می رساند و رنگ ها با یکدیگر تداخل ایجاد می کنند. بنابراین توصیه می شود از شستن فرش های دستباف در خانه خودداری کنید.

قالیشویی
فرش ها اغلب استفاده می شوند زیرا ارزان تر از فرش هستند و به راحتی می توانند با مبلمان و سایر فرش ها هماهنگ شوند. فرش ها معمولاً از پشم و نایلون یا الیاف دیگر ساخته می شوند و شرایط شستشوی متفاوتی دارند. بنابراین ، یکی دیگر از خدمات قالیشویی فرش را بدون آسیب رساندن به بافت و رنگ آن می شست. همچنین امکان شستشوی فرش در محل وجود دارد.

مبلمان را بشویید
شستشوی مبلمان یکی دیگر از خدمات شستشوی فرش است که می تواند شامل مبل های شستشو ، صندلی های غذاخوری ، مبل ها ، کوسن ها و به طور کلی کلیه لوازم کتانی ، ابریشم و پشم باشد


برخی از افراد ممکن است معتقد باشند که خواب خوب یکی از مواردی است که به دلیل عدم تماس با آلودگی ها نیازی به شستشو ندارد. اما این کاملا اشتباه است. وجود هرگونه وسیله مرطوب یا حتی موهای خیس ، تعریق در هنگام خواب و…. این می تواند بوی بد دهان را متعفن و کثیف کند. بنابراین ، خواب آورها باید حداقل هر شش ماه یکبار شسته شوند.خواب خواب ها در محل شستشو می شوند.

قالیشویی
پیدا کردن قالیشویی  خوب همیشه دغدغه خانم های خانه دار است. زیرا هر دو فرش باید خیلی سریع شسته شوند و قابل شستشو در ماشین نیستند. یک قالیشوی معتبر و درگیر فرش را به بهترین شکل ممکن تمیز کرده و لکه ها و آلودگی ها را از روی آن پاک می کند.

شستشوی فرش های ابریشمی
با توجه به ماهیت ظریف این الیاف ، شستشوی فرش یکی دیگر از خدمات شستشوی فرش که اهمیت ویژه ای نیز دارد شستشوی فرش های ابریشمی است. این فرش ها بسیار سبک هستند اما ماهیتی ظریف و ظریف دارند. بنابراین ، آنها نیاز به روش های مختلف شستشو نسبت به فرش های معمولی دارند.

رنگ آمیزی (رنگ آمیزی)
رنگرزی یکی دیگر از خدمات شستشوی فرش است که نیاز به تخصص و مهارت دارد. گاهی شستشوی نامناسب یا ریختن مواد اسیدی و مایعات روی فرش می تواند رنگ فرش را تغییر داده یا باعث ایجاد تداخل رنگ در فرش شود. بنابراین برای رنگ آمیزی فرش مراجعه به قالیشویی ضروری است.

رفوگری فرش در اصفهان

گاهی اوقات نیاز به بازسازی ، سوختگی ، اشک و نیاز به بازسازی فرش وجود دارد. یا کسی می تواند تصمیم بگیرد که روی فرش چرم یا سربند بکشد یا ماله را تعمیر کند. در این حالت ، یک قالیشویی می تواند این کارها را انجام دهد.
ارکشی

اگر از فرش دستباف به درستی استفاده نشود ، با گذشت زمان و پس از سالها می توانیم فرش را پیچ خورده و ناهموار ببینیم. در این مورد ، با کمک استادان دارکش ، عدم تقارن فرش های دستباف به راحتی برطرف می شود.

اکنون که از خدمات شستشوی فرش اطلاع دارید ، خوب است این نکته مهم را در نظر داشته باشید که برای بهره مندی از کلیه خدمات شستشوی فرش ، باید

iran find بازدید : 10 شنبه 16 مرداد 1400 نظرات (0)



یک فرش خوب می تواند عمر فرش شما را افزایش دهد. حتما هفته ای یکبار فرش های خود را جارو کنید ، بهتر است جهت افزایش طول فرش ، آن را در جهت پرز بکشید تا دوام فرش افزایش یابد. سر جارو را برای جارو زدن دائماً به جلو و عقب فشار ندهید ، زیرا این کار به بافت فرش آسیب جدی می رساند.
روش صحیح:

ابتدا ، سرپوش را به سمت تخت خواب فشار دهید ، سپس آن را روی تشک بلند کنید و دوباره آن را به سمت تخت خواب ببرید ، برای یافتن جهت خواب تشک تشک زحمت نکشید ، زیرا بسیار آسان است ، فقط دست شما کافی است به آرامی تخت را بکشید اگر حصیر زیر دست شما خشن است و پرزها از جای خود بلند می شوند ، جهت خواب تشک نیست ، اما جهت خواب تشک همان جهت است که وقتی دست خود را روی پرز فرش می گذارید ، نرم و یکدست باشید. (  قالیشویی همیشه تمیز )
هنگام خرید فرش جدید ، احتمال زیادی وجود دارد که پرز زیادی روی آن بنشیند ، بنابراین اولین کاری که بعد از خرید فرش جدید خود انجام می دهید تا عمر آن را افزایش دهید ، پاک کردن هر پرز اضافی است. فرش اول

فاصله بین اسکن ها بستگی به تعداد دفعات سفر و کارهایی که در خانه انجام می دهید دارد. حداقل هفته ای یکبار زمان جارو کردن فرش ها فرا رسیده است. برای خانه ها یا حیوانات خانگی که قاچاق زیادی دارند ، این تعداد باید به دو یا سه بار در هفته تغییر کند. این کار مواد آلرژن مانند گرد و غبار و الیاف فرش را از بین می برد و به زیبایی فرش شما کمک می کند.

• برای جارو کردن ، استفاده از جاروها با برس های چرخان می تواند پیشنهاد خوبی باشد ، که پرز روی فرش را کثیف می کند و حذف ذرات ، گرد و غبار و حتی آفات را تسهیل می کند.
فرش هایی با ساختار متراکم ، به ویژه فرش های پشمی ، می توانند به مسواک زدن و پرز حساس باشند. برای چنین سازه هایی ، توصیه می شود از جاروبرقی یا دستگاه هایی با برس قابل تنظیم استفاده کنید و پرز را از روی فرش جدا کنید.( قالیشویی خوب در اصفهان )
تغییر موقعیت:

هنگام جارو کردن ، هر از گاهی مسیر را تغییر دهید ، یعنی در جهات مختلف جارو کنید تا بافت فرش شکل خود را از دست ندهد و پرزهای زیادی را کاهش دهید.

می توان گفت نوع موادی که تشک روی آن قرار می گیرد بر فرکانس رفت و برگشت نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، در محیطی که فرش روی سنگ فرش یا روی آسفالت است ، تفاوت هایی در نوع نگهداری وجود دارد.

جارو زدن منظم نه تنها اتاق ها و فرش ها را تمیز نگه می دارد و جلوه فوق العاده ای به آنها می بخشد ، بلکه به کاهش آفات و باکتری های کوچکی که می توانند سلامت شما و فرش شما را به خطر بیندازند نیز کمک می کند.
پس از جارو کردن ، فرش شما یک الگوی مورب مانند یک چمن زیبا بریده شده نشان می دهد. تغییر جهت باعث می شود گرد و غبار بیشتری جمع آوری کنید و همچنین از پرزهای فرش محافظت کنید.
نقطه:

جاروبرقی بی کیفیت می تواند سطح فرش را به خوبی تمیز کند ، اما نمی تواند ذرات گرد و غبار را در عمق فرش به طور موثر جمع آوری کند ، که باعث کوتاه شدن عمر فرش شما می شود.

تعداد صفحات : 21

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 138
  • بازدید ماه : 226
  • بازدید سال : 1,277
  • بازدید کلی : 2,664